پزشک سایت

ساخت وبلاگ

تاثیرات امواج موبایل و وای فای بر مغز

هورمون ها مواد قدرتمندی هستند که با همان مقادیر کمی که توسط غدد درون ریز تولید می شوند، تاثیر بسیار بزرگی روی سیستم بدن دارند. حتی کوچک ترین تغییر در میزان این هورمون ها می تواند اثرات بیولوژیکی زیادی دربر داشته باشد. لذا حفظ تعادل هورمونی برای سلامتی بدن ضروری است. وقتی این تعادل حساس و ریتم هورمونی دچار تغییر می شود، توانایی بدن برای تنظیم سیستم های اصلی دچار اختلال و آشفتگی می گردد.

تحقیقات نشان داده امواج موبایل و وای فای تاثیرات نامطلوبی روی مغز انسان ها می گذارند و هرچه شخص سن کمتری داشته باشد ریسک آسیب بالاتر می رود پس جنین و نوزادان در خطر بیشتری هستند.

در مورد مضرات وای فای در بارداری و روی جنین و نوزاد با توجه به گستردگی موضوع در یک مقاله جداگانه خواهیم پرداخت.

 

ملاتونین، سرطان سینه و میدان های الکترومغناطیسی

یکی از مهم ترین عواقب قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی مصنوعی، اختلال هورمونی است. غده صنوبری (پینه آل) به اندازه ی یک نخود است که در اعماق مرکز مغز واقع شده است.

غده صنوبری، هورمون ملاتونین (هورمون خواب) را تولید می کند. ملاتونین ریتم شبانه روزی (ساعت) بدن را تنظیم می کند که بر چرخه ی خواب و بیداری بدن حکومت کرده و مخرب رادیکال های آزاد است، ضمنا به دی ان ای اجازه می دهد تقسیم سلولی کند. ملاتونین نه تنها مانع ترشح استروژن می شود، بلکه به طور طبیعی از سرطان سینه جلوگیری می کند.

موسسه ملی مطالعات محیطی ژاپن نشان داده که امواج الکترومغناطیسی، سیستم پیغام دهی سلول ها و شبکه ی ارتباطات درونی آنها را که تعیین کننده واکنش سلول ها به محیطشان است، مختل می کنند. کشف این مکانیسم به توجیه این مسئله کمک کرده است که چرا کاهش ملاتونین در اثر امواج الکترومغناطیسی منجر به بروز انواعی از سرطان ها از جمله سرطان سینه، پوست و سرطان تخمدان می گردد.

این نکته را هم باید اضافه کرد که مودم شما خیلی ساده تر از این حرف ها می تواند موجب اختلال در خواب شما شود، به طور مثال اگر مودم شما در محل خواب شما باشد چراغ های چشمک زن آن خواب را از چشمان شما خواهد گرفت و شما که اصلا نمی توانید باور کنید چراغ چشمک زن مودم می تواند به این سادگی شما را بی خواب کند دنبال دلایل دیگری می گردید و همین کلافگی باعث خواهد شد ساعت ها بیدار باشید.

روشن بودن دائم مودم یکی دیگر از مضرات مودم وای فای است، حتما خواهید گفت خوب مودم گرفته اید که همیشه دستررسی به اینترنت داشته باشید و خواهید پرسید روشن بودن دائم مودم چه مشکلی به وجود خواهد آورد؟

روشن بودن دائم مودم باعث خواهد شد شما همیشه گوشی موبایلتان را در کنارتان قرار دهید با فرض براینکه در بهترین حالت گوشی خود را روی حالت هواپیما یا همان حالت غیرفعال کردن سیم کارت قرار دهید، وجود گوشی در کنار دست شما باعث خواهد شد شما شرطی شوید و در هر لحظه بخواهید تلگرام و اینستاگرام خود و دیگران را چک کنید.

به همین سادگی و بدون در نظر گرفتن میدان های مغناطیسی و امواج موبایل شما بد خواب خواهید شد و زمینه برای کاهش وزن، استرس و… فراهم می شود.

پزشک سایت...
ما را در سایت پزشک سایت دنبال می کنید

برچسب : مودم , وای فای , عوارض امواج وای فای, نویسنده : پزشک سایت pezeshk-site بازدید : 173 تاريخ : 28 / 2 / 1400 ساعت: 5:56

بر اساس برخی نظریه ها، تاریخ فنگ شویی به 4000 هزار سال قبل از میلاد بر میگردد، زمانی که فردی به نام ” فو-هسی” با اصلاح مسیر رودخانه لو” موفق شد جلوی طغیان آب که موجب خسارت به کشاورزی اطراف می شد را بگیرد.

سال ها بعد از آن، در زمان امپراطوری “ون” (1122-25 ق.م) توجه ویژه ای به شناخت قدرت های زمین در جهات مختلف جغرافیایی به وجود آمد و متخصصین فنگ شویی یاد گرفتند چگونه به کمک طراحی محیطی می توان از تجمع انرژی های ناخواسته پیشگیری کرده و نیروهای مفید را در فضا سامان دادند.

تاریخچه فنگ شویی
تاریخچه فنگ شویی

در این دوره علم فنگ شوی فقط در خدمت دربار بود و در طراحی کاخ های امپراطوری از آن بهره می جستند.

در دوره های بعد و در زمان “چو یوان چوان” تمام متخصصین فنگ شویی کشته شده و فرمول های آن جمع آوری شد و سعی شد تا جای آن فرمول های اشتباه در اختیار افراد قرار داده شد. گفته میشود شهری که بعدها در زمان “لی” در شمال غربی پکن ساخته شد (شهر ممنوعه) با همان فرمول های دروغین ساخته شده و دلیل نابودی آن نیز همین امر تلقی میشود. از قرن 17 میلادی مجددا کاربرد فنگ شویی رونق گرفت تا زمان منع مجدد آن توسط حکومت کمونیستی چین. امروزه استفاده از این علم در تایوان، هنگ کنگ و سنگاپور به مراتب بیشتر ازچین مشاهده میشود.

به طور کلی فنگ شویی تحت تاثیر دو نگرش فکری کهن قرار دار. نگرش کنفسیوس و نگرش دائوئیزم. نگرش اول بیانگر منطق وجود نظم در تمام عالم هستی است که عامل آن کتاب “ای چینگ” است. نگرش دوم توسط لائوتزو در قالب “دائود چینگ” بیان شده است. کلمه دائو قانون و راه و رسم جهان هستی است. طبق تعلیمات لائوتزو، دائو در کلمات قابل بیان نیست اما قابل درک و تجربه است.

پزشک سایت...
ما را در سایت پزشک سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پزشک سایت pezeshk-site بازدید : 169 تاريخ : 1 / 2 / 1400 ساعت: 18:01